olejek kokosowy do włosów i ich pielegnacja.
Naturalne olejki do wlosow: kokosowe, arganowy, jojoba, makadamia, tamanu

Wypadki drogowe i czas letni

Posted in Uncategorized  by admin
December 4th, 2018

Coren ostatnio zażądał (wydanie 4 kwietnia) 1, że powrót do czasu letniego na wiosnę przynosi wzrost wypadków samochodowych.1 Teoria mówi, że utrata jednej godziny snu, gdy zegary są przesunięte do przodu powoduje utratę uwagi, a tym samym wzrost prawdopodobieństwo awarii. Sugeruje to, że jesienią, gdy będzie dodatkowa godzina snu, kierowcy będą bardziej czujni i rzadziej ulegają awariom.
Jednak dowody z bardziej dogłębnych analiz danych o wypadkach pokazują odwrotność. Niedawne badania wykazały, że dodatkowa godzina światła dziennego w godzinach intensywnego ruchu w godzinach wieczornych w ciągu tygodni po rozpoczęciu czasu letniego skutkowała mniejszą liczbą wypadków śmiertelnych, nie więcej.2 Wyeliminowanie godzin świetlnych rano nieznacznie zwiększyło liczbę ofiar śmiertelnych, ale szacowana korzyść netto byłaby o 900 mniejszą liczbą wypadków śmiertelnych podczas okresu badania, gdyby czas letni został utrzymany przez cały rok. Badanie to opierało się na pięciu latach danych dotyczących wypadków śmiertelnych.
Odkrycia te są poparte wieloma badaniami z Wielkiej Brytanii.3-5 Eksperyment przyrodniczy miał miejsce od jesieni 1968 r., Kiedy to przez trzy lata utrzymywano okres letni przez cały rok. Badania oszacowały, że około 1100 mniej użytkowników dróg zostało zabitych lub poważnie rannych podczas zimy 1969-1970, w porównaniu z zimami po standardowym czasie zostało ponownie wdrożone.4
Odkrycia Corena opierają się na bardzo ograniczonym badaniu porównującym liczbę wypadków w poniedziałek przed rozpoczęciem czasu letniego w 1991 i 1992 r. Z liczbą w następny poniedziałek. Dzienna liczba wypadków drogowych może się znacznie różnić z powodu różnych warunków pogodowych, na przykład. W Stanach Zjednoczonych, w poniedziałek po rozpoczęciu czasu letniego w 1991 roku, doszło do mniej śmiertelnych wypadków niż w poprzedni poniedziałek, nie więcej (70 vs. 78). W 1992 r. Doszło jednak do bardziej śmiertelnych wypadków w poniedziałek, niż w poniedziałek wcześniej (67 vs. 55). Jesienią oba lata były bardziej śmiertelne w poniedziałek po powrocie do standardowego czasu niż w poprzedni poniedziałek, nie mniej wypadków, jak przewidywano (w 1991 r., 80 vs 68 wypadków, w 1992 r. 86 vs. 76) .
Przegląd literatury naukowej pokazałby Corenowi, że jego odkrycia są zupełnym przeciwieństwem wyników innych badaczy. Wyjaśnienie jego ustaleń jest nie tylko jasne, ale także niewiarygodne na podstawie tego bardzo ograniczonego badania.
Susan A. Ferguson, Ph.D.
Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Drogowego, Arlington, VA 22201
5 Referencje1. Coren S. Czas letni i czas wypadków drogowych. N Engl J Med 1996; 334: 924-924
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Ferguson SA, Preusser DF, Lund AK, Zador PL, Ulmer RG. Czas letni i wypadki drogowe: zmniejszenie liczby ofiar śmiertelnych dla pieszych i pojazdów. Am J Public Health 1995; 85: 92-95
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Brytyjski czas standardowy i ofiary drogowe. LF213. Crowthorne, Anglia: Road Research Laboratory, 1970.
Google Scholar
4. Broughton J, Sedman RJ. Potencjalne skutki wypadków drogowych w podwójnym brytyjskim okresie letnim Raport z badań laboratoriów transportu i badań drogowych 228. Crowthorne, Anglia: Laboratorium Transportu i Badań Drogowych, 1989.
Google Scholar
5. Zielony H. Niektóre skutki wypadków zmian warunków świetlnych na początku i końcu brytyjskiego czasu letniego. Raport uzupełniający TRRL 587. Crowthorne, Anglia: Transport and Road Research Laboratory, 1980.
Google Scholar
Dr Corenowi należy pogratulować pomysłowego wykorzystania rutynowych danych administracyjnych w celu zbadania możliwych niekorzystnych skutków corocznej zmiany czasu letniego. Ale przegapił okazję, aby wzmocnić swój przypadek, wykluczając dane z Saskatchewan, ponieważ nie obserwuje on czasu letniego. Oto naturalny eksperyment, który można wykorzystać. Jeśli jego praca jest prawidłowa, nie powinno być żadnych zmian w liczbie wypadków samochodowych w Saskatchewan w badaniu Mondays. Mam nadzieję, że uda mu się pobrać te dane i przeprowadzić podobną analizę.
Jeśli możemy założyć, że nie było żadnych innych czynników, takich jak ostre różnice w warunkach pogodowych, uważam, że odkrycie dr. Corena popiera argumenty za stosowaniem czasu letniego przez cały rok.
Lawrence Bergner, MD, MPH
National Opinion Research Center, Washington, DC 20036
Bardzo podobała mi się elegancka analiza dr. Corena dotycząca czasu letniego i wypadków drogowych. W rzeczywistości podzieliłem się tym z moją żoną, co skłoniło ją do ostrzeżenia mnie, bym ostrożnie jeździł w poniedziałek rano po zmianie czasu, aby uniknąć zwiększonego ryzyka związanego z skakaniem naprzód . Kiedy jednak pojechałem do pracy, dla mnie może być bardziej prozaiczne wytłumaczenie obserwacji dr. Corena niż niewystarczający sen i zakłócony rytm dobowy. Wyjście do pracy w poniedziałki jest często trudne, szczególnie po zmianie czasu. W rezultacie spóźniłem się z domu i przekonałem się, że jeżdżę szybciej niż zwykle. Być może późne wstawanie i spieszenie do pracy są bardziej bezpośrednimi przyczynami niż pozbawienie snu wzrostu liczby wypadków drogowych.
Podobne rozumowanie mogłoby wyjaśnić spadek wypadków jesienią. Ponieważ łatwiej byłoby powstać i wyjechać do pracy na czas po zmianie czasu, wtedy mniej osób będzie śpieszyć się. Nawet niewielka zmiana liczby osób spieszących do pracy może zmienić liczbę wypadków o 5 do 10 procent.
Moja sugestia powinna być dla dr Corena stosunkowo prosta do zbadania, jeśli dane są dostępne o porach dnia, w których miały miejsce wypadki. Jeśli mam rację, zmieniona częstotliwość wypadków natychmiast po zmianie czasu powinna być ograniczona do godzin porannych. Nie można spodziewać się zmiany wskaźnika wypadków w godzinach popołudniowych i wieczornych.
Roger J. Grekin, MD
Veterans Affairs Medical Center, Ann Arbor, MI 48105
Odpowiedź
Dr Coren odpowiada:
Do redakcji: Psycholog Leon Festinger powiedział kiedyś: Naukowcy zwykle dowiadują się, że ich najbardziej nowatorskie pomysły zostały już zbadane przez inne osoby, ale dopiero po tym, jak opublikowali swoje pomysły jako wyjątkowe wyniki . Mój raport jest przykładem. Od czasu jego publikacji dowiedziałem się o kilku innych opracowaniach dotyczących tego zagadnienia.
Moje dane wskazują na wzrost liczby wypadków drogowych po zmianie wiosennej (gdy jedna godzina snu jest stracona) i zmniejszenie liczby wypadków w czasie upadku (po osiągnięciu godziny snu) Ferguson powołuje się na niedawne badania1, przedstawiające dokładnie przeciwstawne wyniki i sugerując, że różnice w ilości światła w okresach dużego ruchu mogą być czynnikiem. Monk2 kontrolowany pod kątem zmian poziomu światła poprzez wykluczanie wypadków pojawiających się o świcie lub zmierzchu i potwierdzał,
[przypisy: olej słonecznikowy zastosowanie, nfz poznań przeglądarka, lekarz ubezpieczenia zdrowotnego ]

Tags: , ,

Leave a Reply

Powiązane tematy z artykułem: lekarz ubezpieczenia zdrowotnego nfz poznań przeglądarka olej słonecznikowy zastosowanie